Våren er her, og det er tid for årets vårryddedugnad.

Vårryddeaksjonen gjennomføres i perioden 24. april til 12. mai (uke 17-19).

Tidligere år har borettslag, velforeninger, sameier, skoler og barnehager gjort en stor og viktig innsats med å plukke søppel i nærområdet, slik at det er trivelig og rent til 17. mai og sommersesongen. Vi håper på like stort engasjement og god deltagelse også i år.

Praktisk informasjon:

• Vårrydding gjelder innsamling av avfall som plast, papir, flasker og lignende.

Det skal ikke samles stein, grus eller hageavfall.

• Det skal ryddes i nærområder som gangveier, lekeplasser, parker og fellesområder.

• Det skal kun benyttes klare plastsekker.

Avfall som skal hentes skal samles på ett allerede avtalt sted. Kommunen henter utenfor velhuset og øverst i Haukeveien.

Sekker kan hentes ved velhuset fra tirsdag 21.april.

Siste frist for å få sekker hentet av kommunen er fredag 8.mai