Vårryddeaksjonen gjennomføres i perioden 24. april til 12. mai (uke 17-19).
Tidligere år har borettslag, velforeninger, sameier, skoler og barnehager gjort en stor og viktig innsats med å plukke søppel i nærområdet, slik at det er trivelig og rent til 17. mai og sommersesongen. Vi håper på like stort engasjement og god deltagelse også i år.
Praktisk informasjon:
• Vårrydding gjelder innsamling av avfall som plast, papir, flasker og lignende.
Det skal ikke samles stein, grus eller hageavfall.
• Det skal ryddes i nærområder som gangveier, lekeplasser, parker og fellesområder.
• Det skal kun benyttes klare plastsekker.
Avfall som skal hentes skal samles på ett allerede avtalt sted. Kommunen henter utenfor velhuset og øverst i Haukeveien.
Sekker kan hentes ved velhuset fra tirsdag 21.april.
Siste frist for å få sekker hentet av kommunen er fredag 8.mai